*TASHA-TASHA-TASHA*

Suri rumah pun nak gak jadi blogger..isi masa lapang..suka thanks..x suka pun thanks gak la..layan jerr...ahakss..

Friday, February 25, 2011

LALING suspect DENGGI ???

Ya Allah..hati sayu tgk ank ke3 aku sakit..bermula dgn demam lepas tu muntah2 sampai takde apa yg boleh diluihkan lagi, badan toksah ckp la mmg weak abes..kesian die..

Mula bg mkn ubat klinik je, lepas tu bila tgk keadaan die makin lemah terpaksa la bawa gi HKL (hospital kesayangan aku nih)..ramai org pertikaikan HKL ni..lambat la..leceh la..tp bg aku ni la hospital yg lengkap lagi MURAH..=p

Sampai HKL kena refer emergency..doc tgk keadaan die lemah so terpaksa la tahan kat situ utk masukkan air..masa kena enjet nak ambik darah n masuk air tu aku yg teman. Ayahnya penakot..nama je polis tapi tang darah die kalah..mabok darah la katakan.. Menitis air mata tgk laling jerit kesakitan masa jarum di cucuk ke tgn die. Nak buat mcm mane, tu je cara utk trace samada darah ada kuman ke denggi ke... Walaupun masih kecil berusia 5thn, laling kuat n steady sgt2..

Selepas tunggu berjam jugak la..(nama pun hospital kerajaan, kena la tunggu turn) result darah keluar, alhamdulillah xde pape..denggi pun xde..tp doc srh dtg hari ke5 cek darah lagi utk confirm kan betul2 bebas dr denggi...Ya Allah mudah2an xde apa2 la kan..

Korg semua jgn ambik ringan bila demam n muntah2. Doc ckp skg ni bkn demam je, simptom denggi termasuk la muntah2 dan cerit berit..so becarefull..penyakit ni boleh membawa maut. Jadi jgn sesekali pandang ringan bila ada simptom2 yg aku ckp kan nih..

Mintak sgt jasa baik korg doakan kesejahteraan ank2 aku yerr..mereka la nyawa dan nadi aku utk terus hidup..ank2 adalah segala2nya buat aku..xleh bygkan idop tanpa mereka...ish..feeling lebih...hukhukhukkk..


                            Ni la die LALING saya..keletahnya sentiasa menceriakan hari saya..


Tasha 'say' : Ank2 adalah harta berharga yg pernah aku miliki..mereka adalah amanah dr Allah SWT..insyaAllah..aku xkan persia2 kan mereka..akan ku jaga sebaik mungkin..semoga ank2 ku kelak menjadi ank2 yg soleh dan solehah..amin...SEMOGA LALING CEPAT SEMBUH...amin~~~

No comments:

Post a Comment